יום ראשון, 2 ביוני 2013

עונה 6, פרק 9: חצויים

"They're two halves of the same person, and they want the same thing, but they're trying to get it in different ways"

"החצי הטוב יותר" הוא שמו של הפרק התשיעי בעונה, ובו אכן מופיע שוב ושוב נושא הכפילויות והאנשים החצויים. יחד עם זאת, דמויות מנסות להשיג קשר כלשהו ונכשלות, בגלל הפיצול שלהן או של האדם שמולן.

דון וטד, בעיניה של פגי, הם אותו אדם, ושניהם מנסים להשיג את אותו דבר – הצלחה – אבל בדרכים שונות. טד רוצה רעיון מוצלח, דון רוצה רעיון מוצלח שיהיה שלו. פגי מרגישה שהיא נמצאת באמצע בין שני האנשים שטיפחו אותה והיא לא יודעת מה לעשות. כשפגי מדברת עם טד על הנשיקה שהייתה ביניהם בעבר, טד אומר לה שהוא מאוהב בה, אבל מגדיר את היחסים ביניהם כבוס ובת חסותו, ולכן הוא לא יכול להיות איתה. אבל פגי היא לא בת חסותו של טד, אלא של "החצי השני" שלו – דון, כפי שהוא בעצמו מזכיר לה כשהוא אומר לה שטד לא מכיר אותה כמוהו, ולכן מבחינתה של פגי הקשר אינו בלתי נמנע. בצורה אולי בלתי מודעת, היא גורמת לסיומה של מערכת היחסים שלה עם אייב אחרי שהיא מגלה את המידע הזה – היא דוקרת אותו בטעות והוא נפרד ממנה באמבולנס.

סיום הקשר על ידי אייב נעשה בדרך שגם מזכירה לפגי שהיא חצויה, ושהיא לא יכולה להמשיך להיות כזו – מצד אחד, היא עובדת בתחום הפרסום, אבל מצד שני רוצה להיות חלק מהמהפכה שמתחוללת בחוץ, שהוא חלק ממנה. אבל היא לא יכולה כי שני החלקים האלה של חייה מנוגדים לחלוטין. "תמיד תהיי האויב", הוא אומר לה, והוא צודק.

למייגן יש בעיה מקצועית, כשהיא מקבלת דמות נוספת בסדרה וצריכה לשחק זוג תאומות שונות זו מזו באופיין, אבל מגלה שהיא לא מצליחה להפריד בין שתי הנשים. הסיבה שמייגן לא יכולה לפצל את עצמה במשחק היא, שבניגוד לשאר הדמויות בפרק, היא לא מפוצלת בחיים. היא יודעת מה היא רוצה, אישית ומקצועית, והיא לא קרועה בין שתי זהויות שמושכות לכיוונים שונים. מי שמפרשת אותה לא נכון היא ארלין, השחקנית שלצדה, שמנסה לנשק אותה כנחמה על הבדידות. אבל מייגן מתנגדת לנסיון הזה בנחישות בדיוק מהסיבה הזו – אין לה עניין בשום דבר מלבד מה שהיא רוצה, ומה שהיא רוצה זה את דון.

לא מצליחה להבדיל בין שתי דמויות. מייגן (צילום מהאתר הרשמי)
בטי, שהצליחה לחזור לגזרתה הישנה, נהנית מתשומת לב והערצה מחודשת, ולא רק מהנרי אלא מכל הסובבים אותה. "אתה מאמין שילדתי שלושה ילדים?" היא שואלת בלי להתבייש ונראה שהבטחון העצמי שלה חוזר אליה. אבל יחד עם השינוי, גם דמותה של בטי "מתפצלת" לישנה וחדשה, השמנה והרזה, זו שיודעת שכל העיניים מופנות אליה וזו שצריכה את החיזוקים. לכן כשהיא מגיעה למחנה עם בובי ודון, היא נותנת לעצמה אישור נוסף למראה המדהים שלה – היא שוכבת עם דון, לא לפני שהיא שואלת "מה חשבת כשראית אותי?" ומוודאת שגם הוא מעריץ אותה, שאפילו הוא, שהחליף אותה באשה צעירה ומעוררת קנאה, רוצה אותה וחושב שהיא מדהימה בדיוק כמו שהייתה לפני לא מעט שנים.

בהמשך מתברר שבניגוד לתקוותיו של דון, בטי לא באמת רוצה לחזור אליו או לנהל איתו רומן. היא מאושרת בחיים שלה והיא רק רצתה לגרום לצד אחד שלה לנצח את הצד השני. דון רואה את בטי והנרי בארוחת הבוקר למחרת הלילה המשותף שלהם ומבין שהיא אמרה את האמת.

רוג'ר, שבתחילת העונה הרגיש שאין לו קשר עם בני משפחתו, יוצא לבלות עם נכדו בן הארבע, אבל מצליח להרוס את הבילוי המשותף כשהוא לוקח את הילד לצפות ב"כוכב הקופים" (רעיון שהוא לקח מדון ובובי, בלי להתחשב בגילו של הילד) וגורם לו לסיוטים. מרגרט, בתו של רוג'ר, כועסת ומחליטה לפטר אותו מתפקיד הסבא הנחמד. בתגובה למקרה הזה, אנחנו מגלים שרוג'ר כנראה מנסה לפצות על חוסר היכולת שלו לגדל את בנו, קווין, בהתקרבות לתחליף הכי קרוב והכי דומה שיש לו לבן קטן – הנכד שלו. רוג'ר מנסה שוב להתקרב לקווין, אבל ג'ואן עוצרת אותו. הקשר הזה לא יכול להתקיים מבחינתה כי היא לא סומכת על רוג'ר (ואולי גם מפחדת שהוא ימות?) והיא מעדיפה לספר לבנה שאבא שלו הוא האדם הכי שונה מרוג'ר שיכול להיות – גרג, גיבור המלחמה. ואולי לא רק טובת הילד עומדת לנגד עיניה, אלא גם הכבוד שלה. רוג'ר נותר לבד, כשהוא לא אבא ולא סבא. הוא רוצה לאהוב ולהיות נאהב ונזקק, אבל אף אחד לא נותן לו הזדמנות. 

תמונה לא אופיינית של משפחה מאושרת. בובי, בטי ודון (צילום מהאתר הרשמי)
בסיום הפרק, דון חוזר הביתה ומנסה להגיע להשלמה כמו של בטי, וכנראה גם בגלל מילותיה של בטי, שמרחמת על מייגן מנסיון אישי ונותנת לדון חומר למחשבה ("היא לא יודעת שלאהוב אותך זו הדרך הכי גרועה להגיע אליך"). מייגן מצליחה, סוף סוף, לדבר איתו על מה שמטריד אותה וכנראה שהתזמון שלה מושלם, כי גם הוא מגיע לראשונה במצב של נכונות להקשיב ולתקן. החוויות שהם עברו בנפרד גורמות להם להתאחד למטרה המשותפת. השאלה היא רק האם דון באמת מתכוון לדבריו או שימשיך, כמו תמיד, להרוס את חייו בעצמו.



פגי מגיעה למשרד בבוקר שאחרי הפרידה מאייב ומיד מספרת על כך לטד. היא מלאת תקווה שעכשיו, כשהיא פנויה, דבר לא יעמוד ביניהם בדרך לקשר רומנטי (אם כי טד נשוי, והיא יודעת את זה). אבל טד לא מוכן לחשוב על העניין בכלל. טד הוא החצי השני של דון ולכן בדיוק כמו שהיא לא יכולה להיות עם דון, היא לא יכולה להיות איתו. היא מוצאת את עצמה פיזית, בין שניהם, בלי בן זוג ישן, בלי בן זוג חדש, בלי חלומות או אשליות על פגי האחרת. הם רואים אותה בדיוק כמו אייב, מהצד היחיד שנשאר בה – פגי הקופירייטרית. לא יותר. 


נקודות למחשבה

- גם פיט חצוי לשניים – כדי להצליח בקריירה, הוא חייב קודם לפתור את הבעיות שלו בבית.

- עוד רמז לכפילויות החוזרות בפרק: בובי דרייפר הוא "בובי 5". יש עוד ארבעה מלבדו. בהמשך בטי ודון מדברים על למי דומים הילדים שלהם.

- כשדון אומר למייגן "לא הייתי כאן", האם זו הודאה בבגידה?

- לא ברור מאירועי הפרק אם ג'ואן ובוב הפכו לזוג.

- בסצינת הדיינר בין בטי, דון ובובי, משפחת דרייפר נראית מאושרת באמת לראשונה בסדרה, בניגוד מוחלט לסצינות המשפחתיות שהיו לבטי ודון כשהיו נשואים.


אין עתידות, יש שאלות

- דאק פיליפס חוזר בדיוק כשפגי מסיימת מערכת יחסים. האם זה מקרי, או שהם ימצאו שוב את הדרך אחד אל השנייה? (בתקווה שלא)



והפרומו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה