יום שבת, 12 באפריל 2014

10 הרגעים שעשו את העונה השישית של "מד מן"

מד מן, עונה 6 (צילום מהאתר הרשמי)

10. בוב בנסון הבלתי נסבל, מתגלה כנוכל, בדיוק כמו דון / פרק 12
בוב בנסון הוא התעלומה של עונה 6. בחור שמגיע משום מקום, מתחנף לכל הסובבים אותו, נלהב לרצות ולשרת את הבכירים ממנו, משקר על חייו האישיים, מתחיל עם פיט ועם ג'ואן בו זמנית ופשוט נמצא בכל מקום, עם חיוך מעצבן ומטרות לא ברורות – לפחות עד שאנחנו מבינים שיחד עם חברו מנולו, הוא היה חלק מנסיון כושל להתעשרות מהירה. אחרי בירור קצר אודותיו, דאק פיליפס מגלה שבנסון הוא ממש לא מי שהוא , שמדובר בנוכל שאין לו שום קשר לדמות שהוא מציג, וש"מעולם לא ראיתי כזה דבר". פיט כבר ראה – אחד, דון דרייפר. 

9. פגי משתמשת בשיטות של דון כדי לגנוב ממנו לקוח / פרק 4
פגי אולסן, שעברה ל  - CGC, ניצלה שיחה ידידותית עם סטן כדי להשיג במרמה פגישה עם לקוח פוטנציאלי (קטשופ היינץ), ואז עוד הצליחה להשיג את הלקוח לחברה שלה, על ידי שימוש במוטו של המנטור שלה, דון, "אם אתה לא אוהב את מה שנאמר – שנה את השיחה". כדי להשלים את המכה, דון עומד מעבר לדלת ושומע שזה "כמו שאני תמיד אומרת". 

8. טרודי קמפבל עושה את מה שהיא הייתה צריכה לעשות כבר מזמן, וזורקת את פיט מהבית / פרק 3
טרודי המסכנה הייתה תמיד אישה נבגדת. רגע לפני החתונה שלה עם פיט – וגם רגע אחרי – הוא בגד בה עם פגי, ומאז לא הפסיק לשלוח ידיים לכל מה שזז, העז לקנות דירה בעיר בתירוץ שקשה לו לנסוע לעבודה, וכל הזמן הזה חשב שאשתו מספיק טיפשה כדי לא לדעת כלום. בסופו של דבר, הוא שבר את השיאים של עצמו ובגד בה עם השכנה (ממש כמו דון, אגב), וזה כבר היה בלתי נסלח. בנחישות ובטחון היא מעיפה אותו החוצה, ואפילו ברגעים קשים לא מסכימה לקבל אותו בחזרה. וטוב שכך.



7. פגי דוקרת בטעות את אייב, והוא נפרד ממנה באמבולנס / פרק 9
הקופירייטרית והעיתונאי המחתרתי, הבחורה המיושבת וההיפי הנודניק – סוף סוף זה נגמר. תכלס, אף פעם לא היה ברור מה הקשר בין שני אלה, ולמה לכל הרוחות הוא נמשך כל כך הרבה זמן. אחרי שגרם לה לעבור לשכונת פשע, אייב מגיע באמצע הלילה לדירה, ופגי המפוחדת דוקרת אותו בטעות, או אולי, מתוך רצון של התת מודע שלה להשלים עם כך שהיא לא מהפכנית כמו שהיא רצתה להיות, ולהיפטר ממנו לטובת חיים בורגניים שקטים עם הבוס. למרבה פליאתה של פגי, ולשמחתי הרבה, אייב מנצל את ההזדמנות, ומודיע לה באמבולנס שהיא "תמיד תהיה האויב" ושהיא מעליבה את הקיום שלו, וכך מגיע סיפור האהבה האומלל הזה אל קיצו. 

6. פגי והבוס שלה, טד, מתאהבים (ולא ממש מסתירים את זה) / פרק 6
אולי מתוך הערצה הדדית, שמתחילה על רקע מקצועי וגולשת החוצה, אולי מתוך ההבנה שהוא הרבה יותר מתאים לה מאייב, פגי מוצאת את עצמה, שוב, נקלעת לתסבוכת רומנטית עם גבר נשוי. זה מתחיל בנשיקה, שדווקא הוא יוזם, ונגרר למערכת יחסים של צחקוקים ופלירטוטים במשרד  לעיני כל, ומגיע לשיא בלילה אחד סוער שבו טד מבטיח לעזוב את אשתו ולהתחיל מחדש. בבוקר שאחרי, הוא כבר משנה את דעתו ומודיע לפגי שלמרות שהוא אוהב אותה, זה לא יקרה ביניהם. לנו נשאר רק לקוות שאולי סוף סוף היא תמצא בן זוג שהוא גם נורמלי וגם רווק, לשם שינוי. 

ככה זה התחיל. פגי וטד (צילום מסך)

5. בטי מזכירה לדון מה הוא מפסיד, בלילה אחד של סקס עם האקס / פרק 9
בעיני מדובר באחד האירועים הכי לא צפויים בעונה השישית. אחרי שנים שבהן בטי עבדה קשה כדי לשנוא את דון, היא זו שמזמינה אותו למיטתה בצורה גלויה במיוחד, אחרי שיחת נוסטלגיה שמזכירה להם שלא תמיד היו רק מלחמות ביניהם. בטי, שעד עכשיו נלחמה בשומן, הצליחה לחזור לגזרתה הקודמת ונראית מדהימה מתמיד. המראה החדש – ישן גורם לה לעוף על עצמה ("תסתכל עלי, היית מאמין שיש לי 3 ילדים?") ואחרי שהיא מוודאת שגם דון מוקסם מכל היופי הזה, היא נותנת לו טעימה ממה שכבר לא יוכל לקבל יותר, אך מבהירה שאין לה שום רצון להיות איתו יותר לעולם. מלכה.

4. דון וטד מחליטים למזג את שתי החברות למשרד פרסום אחד גדול, ופגי מבינה שאין לאן לברוח מדון דרייפר / פרק 6
אחרי שבתחילת העונה דאגו להזכיר לנו את היריבות בין השניים, אחרי שפגי עזבה לעבוד בשירותיו של טד צ'ו ואחרי שגם הוא וגם דון הבינו שמשרד פרסום בינוני זה אחלה, אבל הכסף נמצא בחברות הגדולות – מגיעה ההחלטה להפוך מאויבים לשותפים ולהקים את המשרד, שייקרא בהמשך Sterling Cooper & Partners. כששני המנטורים של פגי מודיעים לה יחד על המיזוג, היא מבינה שכל הדרך שעשתה כדי להימלט מחסותו של דרייפר, הייתה לחינם. עכשיו נראה אותה גונבת לו משפטים!

רצתה לברוח, הוחזרה בכח. פגי, דון וטד מתמזגים (צילום מסך)

3. דון חוזר למנהגיו הישנים, ובוגד גם במייגן / פרק 2
אחרי שחשבנו שאולי הפעם הוא יצליח להשתנות באמת, ואחרי עונה שלמה שבה הוא נשאר נאמן לחלוטין לאשתו החדשה, דון דרייפר מזכיר לנו מי הוא באמת, נכנע לאופי שלו ומנהל רומן. והפעם – עם סילביה, שהיא במקרה גם שכנה, גם חברה של מייגן וגם אשתו של ארנולד, שהוא כנראה החבר היחיד שהיה לדון אי פעם. השאלה "האם דון בוגד במייגן" נשארת תלויה באוויר במשך כל הפרק הכפול של תחילת העונה, ובהמשכה אנחנו מגלים שהפעם מדובר בקשר מיוחד במינו, שנמצא על סף ההתאהבות. בסופו של דבר, סילביה מסיימת את הקשר, והפרידה ביניהם מחזיקה בדיוק חמש דקות, ואז הופך לאסון קטן. 


2. סאלי תופסת את דון במיטה עם סילביה ומאבדת בו אמון / פרק 11
וזה בדיוק האסון הקטן שעליו כתבתי בנקודה הקודמת, ובעיני הרגע המפתיע ביותר בסדרה. אחרי שכבר נפרדה ממנו, סילביה מרגישה חובה, או צורך, לגמול לדון על כך שהציל את בנה מאימת הגיוס למלחמה, והם חוזרים למיטתה של עוזרת הבית. ברגע שהתגלה שדון מנהל רומן עם השכנה, היה די צפוי שהם ייתפסו על ידי מייגן או ארנולד. אבל הגילוי הזה אכזרי במיוחד, של ילדה שרואה את אבא שלה כפי שאף ילדה לא צריכה להיות, ועל הדרך גם מבינה שהוא שקרן בוגדני, ובדיוק בפרק שבו היא מגינה עליו בפני אמה ובפירוש בוחרת בו על פניה. אם כל זה לא מספיק, דון לא יודע איך להתמודד ומנסה למרוח את סאלי בתירוצים שונים. מאותו רגע ואילך, היא לא מעוניינת לראות אותו או לדבר איתו. השאלה שנותרה היא – האם היא תספר למישהו על מה שראתה?

טראומה לכל החיים. סאלי מגלה את דון וסילביה (צילום מסך)

1. דון מתוודה על עברו בפני לקוחות, מפוטר ולוקח את ילדיו לראות את בית ילדותו / פרק 13
השתלשלות אירועים שאולי תהיה תחילת הגאולה של דון. אחרי לילה של שכרות בכלא, ההבנה שבתו הולכת בדרכיו ונתפסת שיכורה בבית הספר והעזיבה של מייגן שכבר לא מבינה על מה יש להלחם בקשר ביניהם – דון עושה את הלא ייאמן ומתוודה על ילדותו כיתום בבית זונות, ובפני הלקוחות הפוטנציאליים מהרשי'ז, לא פחות. אחרי הסיפור קורע הלב הזה, הוא מאבד את עבודתו, במה שמוצג בפניו כחופשה זמנית בכפייה, ומגיע באופן סופי לתחתית שאין לאן לרדת ממנה. בצעד ראשון לתיקון, הוא לוקח את ילדיו לראות את הבית בו גדל, בסיום עונה שמרגיש כאילו כדי להמשיך הלאה, חייבים להשלים עם העבר. האם זהו תחילתו של נסיון לתקן? אצל דון, לעולם אין לדעת.



נפלו בדרך: כל עובדי החברה מקבלים זריקה מסתורית ומתרוצצים מסוממים ברחבי המשרדים בפרק הזוי במיוחד, סאלי הופכת לגרסה צעירה של בטי - בלונדינית עם סיגריה שמתלוננת על דון, ג'ואן מנסה להביא לקוח חדש (אבון) לחברה ומגלה שוב שאף אחד לא מאמין בה, דון הוזה את מייגן תחת השפעת חשיש וכמעט טובע למוות בבריכה, בטי צובעת את השיער לחום, הילדות של דיק ויטמן נפרשת בפנינו ודון מתוודה בפני מייגן על הקושי שלו לאהוב את ילדיו. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה