יום שבת, 25 באפריל 2015

עונה 7, פרק 10: האם עוד אפשר להגשים חלומות?

What do you see for the future?

הפרק העשירי בעונה נקרא "התחזית", והוא סובב סביב נושא העתיד. השאלה הפעם היא לא רק מה יהיה בעתיד, אלא למי יש בכלל עתיד ומי כבר מיצה את כל האפשרויות שהחיים העניקו לו, בזבז אותן או שהבחירות שעשה מונעות ממנו להתקדם כמו שהוא רוצה. דגש גדול ניתן בפרק על השוואה בין דורות שמתנגשים – ג'ואן וריצ'רד, דון וסאלי, דון ופגי, בטי וסאלי וכמובן בטי וגלן. חלקם רואים את החיים כרשימה של חלומות שעוד אפשר להגשים, וחלקם כבר השלימו עם העובדה שלא הכל אפשרי. מה שמעניין הוא, שלא תמיד הצד הצעיר הוא זה שיכול לעשות הכל. 

ג'ואן מגיעה למשרד בלוס אנג'לס, וכך אנחנו מגלים מי מנהל אותו, לאחר חזרתם של פיט וטד לניו יורק. זהו לו המאוס, שכנראה אכפת לו יותר ממכירת הקומיקס שלו ("Scout's Honor", זוכרים?) מאשר מהעסקים. ג'ואן פוגשת את ריצ'רד, ומסתירה ממנו את העובדה שיש לה ילד קטן. ריצ'רד הוא, כאמור, אדם מבוגר, שכבר סיים את חובותיו בעבודה ובגידול ילדים, והוא מעוניין ליהנות מהחיים. מבחינתו, כל האפשרויות פתוחות והוא רוצה ליהנות ולטייל, בעוד העתיד של ג'ואן הרבה יותר מורכב, מוגבל ובעייתי. לא רק כי בתור אמא היא לא יכולה לעשות כל מה שמתחשק לה, אלא כי הדבר האחד שעדיין אין לה – אהבה – הוא משהו שהרבה יותר קשה להשיג כשיש לך ילד קטן, במיוחד כשיש לך משיכה לא ברורה לגברים מבוגרים (תסביך אב?!) שכבר עברו את שלב גידול הילדים ורוצים לחיות את חיי החופש. גם כשהוא כבר חוזר בו ומתנצל, עדיין לא ברור אם ריצ'רד מוכן להקריב באמת את החלומות והעתיד שלו למען ג'ואן, וכמה זמן זה יחזיק. 

מה יהיה עם תסביך האב? ג'ואן וריצ'רד (צילום מסך)

אצל סאלי, כביכול, יש רק עתיד. היא צעירה מאוד, היא נוסעת לטיול ארוך והיא בשלב שבו היא עדיין יכולה לבחור להיות כל מה שתרצה. היא מצהירה שהיא לא יודעת מה היא רוצה להיות, אבל היא יודעת שהיא לא רוצה להיות כמו ההורים שלה, שלדעתה כנראה עוד לא התבגרו (למרות שדון בהחלט לא מפלרטט עם החברה שלה, ובטי כן עוצרת את גלן בטענה שהיא נשואה, מה שמוכיח ששניהם לא איומים כמו שהיא חושבת). בינתיים, היא מראה דעתנות בהתנגדות למלחמה ולהרג ילדים ויאטנמים, ונראה שהיא מפתחת אישיות משל עצמה. אבל דון אומר לה שבין אם תרצה ובין אם לא – היא דומה להוריה ויום אחד היא תראה את זה בעצמה. בכך הוא רומז, אולי, שעד כמה שהעתיד שלה פתוח בפניה, אולי חלק ממנו כבר פשוט נקבע לה מראש.

מערכת היחסים הביזארית ביותר בסדרה, ללא ספק. בטי וגלן עם סאלי (צילום מסך)

למרות שגלן לא מבוגר יותר מדי מסאלי, העתיד שלו הוא זה שהכי לא בטוח. גלן מתגייס לצבא ועומד להשלח למלחמה בויאטנם, מה שאומר שסיכוייו למות גדולים משל כל אחד אחר, כנראה, מבין הדמויות. החשש של סאלי שזה באמת מה שיקרה לא תלוש מהמציאות, אבל גלן לא חושש, כי הוא מאוהב בבטי, כמו שהיה מאז ילדותו. אבל בעוד גלן, שאולי מספיק צעיר וטיפש כדי לדמיין עתיד אחרי המלחמה, יכול לפנטז על בטי כאהובתו, בטי מזכירה לו שהיא נשואה. היא אולי משתעשעת בסיפורים על הטיול שלה כילדה צעירה, ועומדת לחזור לקולג', אבל בסופו של דבר, מה שיש לה בבית הוא שני ילדים שמשחקים ברובים, ובעתיד שלה כבר לא יהיו הרפתקאות עם בחורים צעירים. 

וישנו כמובן דון. דון חווה את כל מה שהאחרים עוברים. הוא כבר גילה מה הוא רוצה להיות והגשים את זה, הוא הגיע ליעדים שפגי מציבה (מנהל קריאייטיב, לקוחות ורעיונות גדולים) ואף יותר מהם, הוא נלחם במלחמה וחזר, מצא אהבה והקים בית. עכשיו, כשהוא גם מאבד כמעט את הכל, הוא נשאר רק עם התהייה, מה יהיה בעתיד, והאם יבוא משהו טוב יותר ממה שיש לו עכשיו (להלן, תפקיד ה"גננת" של צוות הקריאייטיב, שאליו רצים כשיש בעיות. מתי לאחרונה ראינו את דון עושה משהו יצירתי?). חברתה של סאלי אמנם מתפעלת מכך שהוא הגיע מעוני לפנטהאוז באזור הכי יוקרתי בניו יורק, הבית ש"קרו בו הרבה דברים נפלאים", אבל בעצם מלא בעצב, בחוסר תקווה. אולי עם מכירת הבית, תגיע גם תקווה חדשה? איזה עתיד מחכה לדון, אם בכלל?


נקודות למחשבה

- בינתיים דון הולך בדרכיו של רוג'ר. אולי זה מעיד גם על העתיד שלו – אדם שפתאום מנהל לבדו את החברה והפך חשוב ועסוק, אחרי שנים של חוסר יעילות
- הלקוח היחיד שמוזכר בפרק - "פיטר פן". ילד נצחי שאין לו יכולת או רצון להתבגר, אין לו שום עתיד. 
- הדירה העצובה של דון נמכרת לזוג בהיריון – הביטוי הכי חזק לעתיד וחיים חדשים שיש
- כשג'ואן צועקת "You're ruining my life" היא מדברת אל המטפלת שלה, אבל קשה שלא לחשוב שאולי היא מתכוונת גם לקווין
- והאם גם אתם הרמתם גבה למשמע ההצהרה של ג'ואן שהיא גרושה פעמיים? הנה ההסבר 


אין עתידות, יש שאלות

- האם גלן אכן ייהרג במלחמה? האם נדע בכלל?
- האם נזכה לראות את פגי מתקדמת להגשים את אחד מהחלומות שלה?
- האם בטי תצליח להשלים את תהליך ההתבגרות שלה ולצאת מחיי עקרת הבית הנואשת?
- והאם סאלי אי פעם תפסיק להתלונן כל הזמן?


והפרומו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה