יום ראשון, 24 ביוני 2012

10 הרגעים שעשו את העונה החמישית של "מד מן"

מד מן, עונה 5 (צילום מהאתר הרשמי)


10. דון רוצח מאהבת מהעבר. או לפחות הוזה את הכל / פרק 4
מייגן ודון החולה פוגשים במעלית את אנדריאה, עוד אשה מעברו של דון. מאוחר יותר היא מגיעה אליו הביתה ולאחר שהם שוכבים הוא רוצח אותה. כל החלק האחרון הוא כמובן רק הזיה של דון הקודח מחום, אבל המעשה סמלי ביותר, לעונה שבה אנחנו רואים את דון נאמן לאשתו, באופן לא טיפוסי בעליל.

9. ליין עושה את מה שכולם רוצים לעשות – מכסח את פיט במכות / פרק 5
ויכוח והעלבות הדדיות במשרד מובילות לכך שליין, הצנון הבריטי הרגוע בדרך כלל, שולף אגרופים מול פיט המעצבן. שאר הגברים בחדר, לא רק שלא עוצרים בעדם אלא צופים במחזה כאילו היה קרב אגרוף מקצועי, בזמן שג'ואן ופגי מקשיבות מהחדר השני. פיט מובס ומדמם ברגע שפל אחד מתוך רבים בעונה החמישית.

למי קראת קרפד? פיט וליין הולכים מכות, דון ורוג'ר צופים (צילום מהאתר הרשמי)


8. רוג'ר וג'יין מגלים את ה – LSD / פרק 6
זו לא סדרה על הסיקסטיז בלי קצת סמים מרחיבי תודעה. אבל הטוויסט הוא שבמקום להגיע מילדים כמו מייגן, קן או פגי, דווקא רוג'ר המבוגר מגלה את הקסם הפסיכדלי. ואוהב את זה כל כך. סצנת ההזיות שלו נהדרת ומצליחה להגיד הרבה על פער הדורות בלי להגיד מילה אחת, ושחרור המחשבה גורם לרוג'ר וג'יין להודות בכשלון הזוגיות שלהם ולהיפרד. 
 
7. סאלי תופסת את רוג'ר ומארי בעיצומו של אקט מיני / פרק 7
הילדה הקטנה התבגרה וכבר רוצה להתאפר ולבלות עם הגדולים. דון עוד מנסה להיות האבא המגונן, אבל בסופו של דבר גם הוא לא מצליח לעצור אותה מלגלות איך המבוגרים באמת מתנהגים. אחרי שבילתה את כל הערב בליווי רוג'ר, שהתייחס אליה כאל בת זוגו לאירוע ולא כאל ילדה קטנה, היא חשה בגידה כשהיא מוצאת אותו משתובב עם לא אחרת מסבתה החורגת. 

6. בטי פרנסיס היא דודה גרוטסקית שסובלת מעודף משקל / פרק 3
אחרי שנעדרה מהפרק הכפול שפתח את העונה, גילינו שבטי דרייפר היפהפיה והבובתית מתה, ואת מקומה תפסה אשה שמנה שלא מצליחה להכנס לשמלה איומה למדי. השעמום והניתוק מהעולם החיצון עשו את שלהם, ובטי פנתה לחפש נחמה באוכל. לרגע עוד היה נראה שאולי הכל נובע ממחלה, אבל בסוף היא עצמה הודתה ש"אני סתם שמנה". עוד רגע נפלא בהמשך הסדרה הוא זה שבו בטי מגיעה הביתה מתוסכלת, ומרססת קצפת ישר לתוך הפה. 

איפה דוגמנית העל מהעונות הקודמות? אכלת אותה אולי? בטי (צילום מסך)

5. ג'ואן מעיפה את גרג לכל הרוחות, סוף סוף / פרק 4
הוא אנס אותה, והיא עדיין התחתנה איתו. הוא השפיל אותה והיא שתקה. הוא נסע לויאטנם והיא חיכתה לו בבית. גם בגידה והיריון מגבר אחר לא גרמו לג'ואן לקום וללכת, אבל בפרק הזה סוף סוף מגיע הקש האחרון, וג'ואני מסתכלת לבעלה הדוחה בעיניים ומסיימת את משטר הרודנות שלו. מעכשיו היא לבד, אם חד הורית בעולם הגברי של שנות השישים. וכן, זה הרבה יותר טוב. 

4. פגי מתפטרת. דון מתקשה להיפרד / פרק 11
בסדרה יש שלוש נקודות קריטיות ביחסים בין דון לפגי, וכולן מוגדרות דרך כפות הידיים. בפרק הראשון, המזכירה התמימה מניחה את ידה על ידו של מנהל הקריאייטיב ההורס, שדוחה אותה בגסות. בעונה הרביעית, אחרי מסע נפשי של לילה שלם, דון הוא זה שמניח את ידו על זו של פגי, לאות ידידות ושוויון. כשפגי עוזבת בעונה החמישית, היא מושיטה את ידה לדון ללחיצה, והוא בתגובה מנשק אותה ואוחז בה באריכות. דרך ארוכה. 


3. פיט, קן והארי מגלים את גופתו של ליין התלוי במשרד / פרק 12
אמנם מאוחר יותר אנחנו רואים גם את הגופה עצמה, אבל ההבעה על פניו של פיט כשהוא מגלה את ליין פרייס תלוי על הדלת במשרדו, היא רגע השיא של הפרק ואחד מהשיאים בעונה. אנחנו לא רואים את מה שהוא רואה, אבל הכל ברור ולא צריך לומר מילה. גם לא לג'ואן שצופה בהם ומבינה לבד. אחרי 12 פרקים של הימורים והטעיות, נמצאה התשובה לשאלה "מי ימות בעונה החמישית".

2. ג'ואן שוכבת עם לקוח סליזי כדי לקבל את תקציב יגואר ולהפוך לשותפה / פרק 11
בעיני, הרגע השפל ביותר בסדרה. רוג'ר אכזב, קופר שתק, ליין ניסה להצדיק והכל בניצוחו הדוחה של פיט חסר המצפון. הנפגעת העיקרית – ג'ואן. אם חד הורית שיודעת שכדי לקדם את עצמה וכדי לא לצאת זו שתהרוס את הסיכויים להצליח, צריכה לרדת הכי נמוך שאפשר, ועם הבן אדם הכי דוחה שיש. "הוא לא כזה גרוע", אומר פיט. "הוא עושה את זה" ג'ואן עונה. המבט קורע הלב שלה כשהיא נאלצת להתפשט שווה אולי רק לזה שבסצנת האונס בעונה השנייה. 

1. מייגן פותחת את העונה בביצוע היסטרי של " "Zou Bisou Bisou/ פרק 1
ברוכים הבאים ל -  1966. הלבוש, המוזיקה, הסטייל – הכל משתנה והעולם שייך לצעירים, בדיוק כשדון הופך ל"זקן" באופן רשמי וחוגג 40. ומי שמביאה את הרוח החדשה הזו בכל הכח היא מייגן, שלא מפחדת מביצוע פרובוקטיבי משהו (שהיום נראה תמים למדי) לשיר צרפתי, בפני כל חבריו של דון, במסיבת הפתעה שלא ביקש ולא רצה. כולם נשארו עם פה פעור ואנחנו מבינים שעידן חדש התחיל, בעודנו מזמזמים את הזו ביזו המדבק. הייתם מצליחים לדמיין את בטי משעשעת ככה את האורחים שלה? בדיוק. 

תודו שנדבקתם לשיר בלי להבין מילה. מייגן שרה (צילום מהאתר הרשמי)



נפלו בדרך: דון מקשיב לאלבום של הביטלס ברגע טלווזיוני היסטורי, סאלי מקבלת את המחזור הראשון שלה, פול קינזי חוזר ומביא איתו את הארי קרישנה, מייגן מצילה את הקמפיין של דון ועוזבת את החברה, פגי חושבת שהיא עומדת לקבל הצעת נישואין אבל מתפשרת על מגורים משותפים, ביקור מאחורי הקלעים של הרולינג סטונס וכמובן, סצנת סיום העונה, "אתה לבד"?

תגובה 1:

  1. אין כמו הזובי זו!!
    אבל הסצינה של הארי נכנס ללהט של הארי קרישנה היתה ראויה לפחות ליפול, והרגע שבו פגי לא מקבלת הצעת נישואין - ובכן - מגיע לו מקום בעשרת הגדולים...
    מעניין היה לראות שבטי כבר ממש לא שמנה בהופעה שלה בפרק 12...

    השבמחק