יום רביעי, 19 בינואר 2011

עונה 1, פרק 7: אין קץ לילדוּת

"We're basically dealing with the emotions of a child here."

הפרק השביעי מתחיל בשיחת טלפון של דון לדוקטור וויין, כדי לברר מה מצבה של בטי – ללא ידיעתה. בדרכו המעוותת, דון דואג לאשתו. הדוקטור מסביר שבטי היא מקרה קלאסי של עקרת בית משועממת – יש לנו פה עסק עם רגשות של ילדה קטנה, הוא אומר. ובעוד בטי מאובחנת על ידי מקצוען, שאר הדמויות ממשיכות להתנהג כמו ילדים קטנים בעצמן.

רוג'ר מדווח בטלפון למונה שהוא שותה את החלב שלו, הוא לא מדווח לה שהחלב הוא תוספת נחמדה לכוס וודקה. קופר נכנס לספר לו שבקרוב יגיעו אנשיו של ניקסון לבחון אפשרות לקמפיין בחירות, נוזף בו על העישון המוגזם וקורא לו בשם החיבה "בוטן". ממש כמו אמא דואגת. כשרוג'ר מחפש מה לעשות עם עצמו, הוא מוצא שעשוע בארוחת הערב אצל בטי ודון.

רוג'ר מגיע באופן לא מתוכנן, בטי מסרבת להוסיף אוכל קפוא לשולחן – שחלילה הבוס לא יחשוב שהיא רעיה רעה (ולא משנה ששנייה לפני כן ראינו אותה מעשנת לבובי בפרצוף, וכשהוא אומר שהעיניים שלו שורפות, היא פוטרת אותו ב"זה לא הגיוני") היא יושבת מול רוג'ר, דון משקיף מהצד, ומתפעלת מכל הסיפורים שלו. רוג'ר מוצא הזדמנות להזכיר עירום כשבטי מדברת על שחייה, ובאופן כללי גם כשהיא זו שמצולמת, הוא מופיע על חצי פריים כדי להזכיר לנו שהוא זה שמתבונן בה. ועוד איך מתבונן. בהזדמנות הראשונה שדון נעלם, רוג'ר מנצל את ההזדמנות שהוא עצמו יצר, כדי לשלוח ידיים אל בטי. דון מבחין בעניין וברגע שהוא משלח את רוג'ר השיכור לדרכו, הוא מתעצבן על בטי. הוא מאשים אותה. ממש כאילו הוא בעצמו לא מנהל רומן או רומן וחצי. "לפעמים אני מרגיש שאני חי עם ילדה קטנה" -  דון בעצם מטיח בבטי את מה שהפסיכיאטר מספר לו. 


אני מקווה שהוא לא שם לב שהאוכל מהפריזר. בטי, דון ורוג'ר (צילום מהאתר הרשמי)

רוג'ר מגיע להתנצל, ועושה את זה בדרך הרוג'רית שלו. חלילה אין כנות או אמת, רק משל קטן על השכרות שמובילה אותך להכניס את המפתח לדלת הלא נכונה, ומודה שכשהשם שלך כתוב על בניין, לפעמים זה עולה לך לראש. דון מקבל את מה שרוג'ר מחשיב כהתנצלות, כביכול, וממשיך להפנות את הטינה שלו רק כלפי בטי. 

ילדון נוסף בחבורה הוא פיט, שנשלח על ידי אשתו להחליף מתנת חתונה. כשהחברים הלא כל כך בוגרים שלו במשרד צוחקים עליו בטענה שהוא מבצע תפקיד נשי, הוא מנסה לטעון שהוא אוהב לעשות דברים בשביל אשתו. כשהוא מגיע להחליף את המתנה בחנות, פיט נתקל בחבר מהעבר שמחפש את השירותים, או Men's room, באנגלית. חדר הגברים. ממש כדי להדגיש את העובדה שלגבר אמיתי אין מה לחפש במקום כל כך נשי של מתנות, הוא רק בא לסדר עניינים של גברים (המחבט שלו). 

פיט נתקל בבעיה, הוא לא יכול לקבל את כספו בחזרה ולכן הוא מחליט להחזיר את גבריותו האבודה ולממש את הזיכוי שלו בקניית רובה ציד. הגברים במשרד מתרשמים ממנו, הנשים ממש לא – הוא מכוון את הרובה לעברן ואף אחת לא שמה לב. היחידה שכן – הילדי, המזכירה שלו – פשוט מחזיקה את הרובה ולוקחת אותו ממנו. אם להיות קצת פרוידיאנים, יש פה אקט של סירוס. אבל זה עוד כלום לעומת מה שמחכה לו בבית – בלי רמיזות, בלי סאבטקסט, טרודי פשוט צועקת על בעלה שהיא לא מאמינה שבמקום מתנה שקיבלו לשניהם, הוא מביא הביתה צעצוע. ולא סתם זו ההגדרה הנבחרת.

בישיבה מתכנסת כל החבורה כדי לדבר קצת על ניקסון. השיחה מתמקדת בעיקר ביריב החדש והצעיר, קנדי. הבחור המוזר הזה שאפילו לא חובש כובע. פיט מסביר שקנדי הוא כמו אלביס, ולמרות שרוג'ר מזלזל בו ובגישה הצעירה שלו, הוא לא שם לב שפיט הוא לא טיפש כמו שהוא נראה, והוא היחיד שמבין מה באמת קורה בשטח, בעוד האחרים חיים באיזה שהוא עבר שכבר לא קיים, ובטוחים שלקנדי אין סיכוי, בטענה – שימו לב – שהוא ילד.

הצרות שלו עם רוג'ר הן רק חלק מהבעיות של פיט, שמתאכזב מתגובתה של טרודי לרכישה החדשה שלו. כשפגי מגיעה אליו כדי לשמוע את דעתו על העבודה שלה (ולעזור לה כמו שהוא "עוזר לקופירייטרים בחברה". אהה.) הוא מושיב אותה על הספה לידו ומשתפך בפניה על אהבתו לציד שנלקחה ממנו. פגי לא כל כך יודעת מה לעשות עם הקרבה הפתאומית הזו ושניהם יושבים קצת נבוכים, כל אחד בצד שלו של הספה והקיר. כמו כל אשה במצוקה רגשית, פגי מכלה את התסכול שלה על חתיכת עוגה.

בניגוד לפגי, שמתמודדת עם סיטואציה של מבוגרים, בטי פוגשת בסופרמרקט את הלן בישופ, וזו כועסת עליה כיוון שמצאה את המזכרת הבלונדינית שהשאירה לגלן. "הוא בן תשע, מה לא בסדר איתך?" האמת, מה שלא בסדר הוא שגם בטי היא קצת בת תשע. והיא גם מגיבה כמו ילדה קטנה וסוטרת להלן לעיני כל עקרות הבית ההמומות.
קאט פייט. בטי והלן (צילום מהאתר הרשמי)
דון ורוג'ר חוגגים את שיקום היחסים ביניהם בבליסת צדפות ושתיית אלכוהול. מסתבר שדון דווקא לא בעניין של צדפות בדרך כלל, אבל היום הוא זורם עם רוג'ר, מסיבה מסתורית כלשהי. אחרי שהשניים אוכלים עוד ועוד (ועוד, ועוד), הם חוזרים להפגש עם אנשיו של ניקסון במשרדי סטרלינג קופר. אלא שאז קורה הבלתי צפוי – המעלית לא עובדת, ושניהם צריכים לטפס במדרגות עד לקומה ה – 23. משימה לא קלה בדרך כלל, ועל אחת כמה וכמה כשהקיבה שלך מלאה כל טוב. כשהם מגיעים למעלה, רוג'ר המותש מקיא את נשמתו ישר מול אנשי ניקסון, ודון דואג לשלומו. כשהוא מחייך לעצמו בשובבות, אנחנו נזכרים שלפני כמה סצנות, אותו דון בדיוק נתן כמה שטרות לנער המעלית וביקש ממנו טובה. כנראה שבמקום שבו יש ילדים, יש תעלולים.

שתי הערות כלליות:


1 - כיאה לפרק על ילדותיות, הבימוי משחק בו את משחק הכסאות. יחסי הכוחות מוגדרים בצורה מאוד בולטת בפרק הזה דרך צורת הישיבה. כשדון ורוג'ר עומדים ומדברים בעוד פגי יושבת באמצע והשיחה מתקיימת מעל ראשה, כשבטי יושבת בדיוק מול רוג'ר (כמו בדייט) ודון צופה מהפינה שלו, כשהגברים במשרדו של פיט צוחקים עליו בהתנשאות, הם עומדים והוא יושב ביניהם ומרים אליו את העיניים, וכשפגי מגיעה למשרד של פיט והוא מדבר אליה ממקומו בישיבה עד שהיא מתיישבת לצדו ורק אז הוא מתחיל לדבר בצורה אישית יותר. 

2 - כדי שלא נשכח את עלילת עברו של דון, יש לה שתי התייחסויות במהלך ארוחת הערב: האחת, כשרוג'ר אומר לדון "חשבתי שגדלת בחווה", והשניה, כשבטי אומרת שדון לעולם לא מדבר על המלחמה בה השתתף. שני נושאים שעלו לשולחן ולא התפתחו לשיחה, והשתיקה של דון כתגובה הציפה מחדש את הנושא, כדי לרמוז שהעניין הזה עדיין פתוח.



     עתידות (ספוילרים, בלע"ז):
שזה בעצם, דברים שקרו בפרק ויש להם קשר לעתיד

המשך עונה 1:
רוג'ר אומר שבסביבות גיל 30 הנשים מאבדות את הקסם שלהן, אבל בקרוב נגלה את גילה האמיתי של ג'ואן, עליה הוא מטורף, ונבין שהוא כנראה טועה.

עונה 1, וגם 2:
הספה של פיט עוד תככב בהקשר לפגי, ובכל פעם תהיה התקדמות רגשית. זה המקום שבו יתקיים מפגש קצת פחות נבוך שלהם בהמשך העונה, ושם הוא יתוודה על אהבתו בסוף העונה השנייה, והיא תספר לו על התינוק שילדה לו.

יום חמישי, 13 בינואר 2011

עונה 1, פרק 6: מבולבלים?



"They taught us at Barnard about that word "utopia." The Greeks had two meanings, "yoo-topos" meaning "the good place" and "oo-topos" meaning: the place that cannot be."

"בבל". זהו שמו של הפרק השישי, ומופיע מספר פעמים במהלכו. כמו בסיפור המפורסם, בפרק הזה הבלגן חוגג וכל מי ומה שהכרנו מאבד גבולות: דון הוא בעצם דיק, פגי פולשת לתחום הקריאייטיבי, ג'ואן ורוג'ר מנהלים רומן, דון מגלה את העולם של מידג', ובכלל רודף אחרי אשה שלישית – הכל מתערבב.

הפרק נפתח בארוחת הבוקר המושקעת שדון מכין לבטי- הוא אפילו טורח להוסיף פרח באגרטל. אבל בעוד הוא מנסה, בפעם הראשונה בסדרה, ליזום מחווה יפה לאשתו, הוא נכשל בה, מועד ונופל במדרגות. כשהוא על הרצפה, הוא נזכר בדיק וויטמן הצעיר. "אתה הולך לבכות או לקום?" שואל אותו הדוד, והוא קם כדי לפגוש את אחיו הקטן, אדם, שאותו זכינו להכיר בפרק הקודם. בעוד כולם נרגשים מהתינוק החדש, הנס מאלוהים, ברור שהיחס לדיק הוא כאל מטרד בבית. סצנת הנפילה כולה היא סמלית כמובן – דון חושש שייפול באמת כשתתגלה זהותו האמיתית. ומי שיפיל אותו יהיה אדם.

בלילה, דון קורא במיטה את "The Best of Everything", ספר שעוּבד גם לסרט עם ג'ואן קרופורד. בטי מספרת שאמא שלה הייתה יפה מקרופורד, למרות שהייתה מבוגרת ממנה כשנפטרה. היא מקווה שגם היא תזדקן בחן – בטי בעצם מפחדת לאבד את היופי שלה כי היא יודעת (גם אם מדחיקה) שדון בוגד בה, והיא חוששת שהוא יעזוב אותה ברגע שתהיה פחות אטרקטיבית. בהמשך היא מרשימה אותו עם ידיעותיה באנתרופולוגיה, אבל הוא דווקא בעניין של "רבייה למתקדמים". איך את במקצוע? הוא שואל אותה. קיבלתי "מצוין", אתה נכשלת כי נתפסת מרמה (או באנגלית, גם "בוגד"). לשנייה הוא מסתכל עליה במבט רציני וממשיך במעלליו. כשאשתך אומרת לך שנכשלת כי בגדת, בזמן שאתה משדל אותה לפעילות מינית, כנראה שהראש שלה יודע על מה הוא מדבר. 

בטי מתמודדת עם החששות שלה גם בדרך שלישית –היא מתוודה בפני דון שהיא רוצה אותו תמיד, מחכה לו שיחזור, חושבת עליו כל היום. "יש לך אותי", דון עונה. כמובן שאת צריכה לחלוק אותי עם נשים אחרות, הוא כנראה חושב.

מונה ומרגרט, אשתו ובתו של רוג'ר, מגיעות למשרד כדי לקבל המלצות על ספר לילדה. כשדון וג'ואן מגיעים, מונה אומרת שהם נראים כמו זוג נאה (חבל רק שה"זוג" האמיתי הם ג'ואן ובעלה היקר). מרגרט מתעלמת מג'ואן אבל זו דווקא מציעה את הספר שלה. תמיד נעים שהבת שלך והמאהבת שלך חולקות תחביב. 


היפה והזקן. ג'ואן ורוג'ר (צילום מהאתר הרשמי)

אבל תספורת היא הבעיה האחרונה של מרגרט, מספר רוג'ר, בעודו רובץ במיטת בית מלון.  מה עשינו לא בסדר איתה? הוא שואל. התשובה מגיעה מיד בדמותה של ג'ואן, שעסוקה בלבישת השמלה שלה – מעניין באמת מה לא בסדר במשפחה שבה אין אהבה והאבא בוגד ומשקר. 

דון מתמסר לתפקידו החדש כחוקר המדינה היהודית לטובת קמפיין חדש לישראל ונכנס למיטה עם "אקסודוס". בטי מספרת שהילד הראשון שנישקה אי פעם היה יהודי, באירוע התרמה ל"אנשים המסכנים והרזים האלו מהספינות" – אף אחד לא נוקב במילה "שואה".

בפגישה בין דון ליהודיה היחידה שהוא מכיר, רייצ'ל אומרת שישראל היא אולי יותר רעיון מאשר מקום אמיתי. אוטופיה היא המקום הטוב, אבל באותה מידה גם המקום שלא יכול להתקיים, רייצ'ל אומרת. ממש כמו היחסים ביניהם, או כמו הזהות הבדויה של דון. 

ובזמן שדון עסוק במדינת התפוזים הקומוניסטית שלנו, סאל מתעניין בליפסטיק. לא באופן אישי, כמובן, אלא בקמפיין "בל ג'ולי" הכושל. לראשונה אנחנו מכירים את פרדי, הקופירייטר ששותה וודקה תפוזים בכוס גבוהה ומלאה באמצע היום, וחוטף הערות מכולם על חיבתו לאלכוהול. פרדי הוא לא בדיוק בחור מעודן, והסיבה שהוא לא מבין למה הקמפיין לא עובד היא "I don't speak moron". מי שכן דוברות את השפה הן הנשים. סליחה, התרנגולות. 

בזמן סיעור המוחות של המזכירות, שנראה כמו חגיגת שפתונים, פול שואל "מה קורה עם אוזני עכבר?" כשהוא רואה שפגי לא משתתפת בחגיגה. הוא עוד לא יודע שהרגע הזה בדיוק הוא הרגע שבו כדאי לו להפסיק לזלזל בפגי, כי מרגע זה היא נכנסת לטריטוריה שלו. 

אכן, חוויה קשה. פגי והבנות בקבוצת המיקוד (צילום מהאתר הרשמי)

כשפגי מושיטה לפרדי את סל הניירות ומכנה אותו "סל של נשיקות". פרדי מתלהב מהביטוי. היא ממשיכה ואומרת "אני לא חושבת שמישהי רוצה להיות צבע אחד ממאה בקופסה". פרדי וסאל מעדכנים את דון בפלא – בחורה שרואה תועלת במקום מוצר. "זה היה כמו לראות כלב מנגן בפסנתר", מפרגן פרדי לאינטליגנציה הנשית. הישג אמיתי.

דון מנסה להתנחם מדחייתה של רייצ'ל והולך לדירתה של מידג' אבל מסיים את הערב במועדון איתה ועם רוי. במקום מתבצע, מכל השירים בעולם, דווקא "על נהרות בבל", הלא הוא שיר הגלות האולטימטיבי של העם היהודי, בדיוק כמו בסיפור של רייצ'ל. בדיוק כמו ה"גלות" שבה שרוי דון, במקום ובזהות שאינם טבעיים לו, בגעגועים לאשה שלא יכולה להיות שלו.




עתידות (ספוילרים, בלע"ז):
שזה בעצם, דברים שקרו בפרק ויש להם קשר לעתיד
עונה 4:
רוג'ר טוען שהשנה בה הוא מנהל רומן עם ג'ואן היא הטובה בחייו. העובדה הזו מתנגשת עם העונה הרביעית, במהלכה אנחנו מגלים שרוג'ר וג'ואן ניהלו את הרומן שלהם עוד לפני שדון הגיע לסטרלינג קופר.
 

יום שני, 10 בינואר 2011

עונה 1, פרק 5: שובו של דיק וויטמן

"why did you leave me?"
- "I couldn’t go back there"

בפרק החמישי לומדים קן, פיט ובעיקר דון, על מחיר התהילה. דון זוכה בפרס, קן מפרסם סיפור קצר בעיתון ופיט הקנאי דואג שגם סיפור שלו יתפרסם. כל אחד מהם מקבל בתמורה בעיה להתמודד איתה.

דון ובטי חוזרים הביתה שיכורים ומצחקקים, אחרי שדון זכה בפרס. כשהם מתעוררים בבוקר, הלומי אלכוהול, דון נכנס למקלחת וטורק את הדלת, שגורמת לפרס שלו ליפול ולרמוז שמשהו רע עוד יצא מהזכייה הזו.


אני שיכור, את שיכורה. בא לך... להירדם בבגדים? דון ובטי (צילום מהאתר הרשמי)

כשהוא מגיע למשרד, דון מקבל איחולים מכל מי שבסביבה. המזכירה בקבלה מדווחת ש"שמעתי שיש תמונה בAdvertising Age", והוא עונה בחיוך "מזל שאף אחד לא קורא אותו". בחדרו הוא מגלה שהוא לא היחיד שמגיעים לו איחולים. סיפור קצר של קן מתפרסם בעיתון והוא מתרוצץ בין עובדי החברה ומשוויץ. פול ופיט, שמגלים שמדובר בסוֹפר מנוסה, מתחילים לקנא. 

ומיד לאחר הפגישה, בה הוא ממציא חשבון בנק פרטי ללקוחות שרוצים לנהל חיים הרחק מהאישה, דון מתפנה להמחיש חיים פרטיים מהם, כשמידג' מתקשרת אליו למשרד בשם בדוי. למרבה הצער, פגי מרימה את הטלפון בדיוק בזמן כדי לשמוע את דברי המאהבת הפרועה:  

"I want you to pull my hair and ravish me, and leave me for dead". הנה הלכה לה עוד פיסת תמימות. דון דווקא מוטרד מהעובדה שמידג' חופשייה להתקשר אליו לעבודה, עכשיו כשיש לה טלפון בבית. הוא לא מבין שהבעיה האמיתית עוד לפניו, וממש לא קוראים לה מידג'. 

הבעיה האמיתית מגיעה כשפגי מודיעה לדון שבחור בשם אדם וויטמן מחכה לו בקבלה. וויטמן. בדיוק כמו השם שבו קרא הנוסע ברכבת לדון לפני שני פרקים. בשנייה הזו, כל בטחונו של דון מתערער והוא לא יודע מה לומר. לאדם הוא דווקא פונה בשאלה "אפשר לעזור לך?" – שאלה מאוד לא משכנעת מבן אדם שנמצא על סף התמוטטות עצבים. 

אז מסתבר שיש מי שקורא את Advertising Age, ומשליך אותו לפח האשפה בבניין האמפייר סטייט. כשהשרת מוצא את העיתון בפח, הוא מגלה בו את דון דרייפר. אבל הוא מתעקש לקרוא לו דיק. דון מנסה את תרגיל ה"אני לא יודע מי אתה ומה אתה רוצה ממני", אבל ללא הצלחה.

דון ואדם נפגשים והסיפור מתחיל להתבהר: דון דרייפר לא באמת קיים. דיק וויטמן ביים את מותו, כנראה בתור חייל ("ראיתי אותך מתחבא ברכבת במדים", אדם אומר לו) כדי לברוח ממקום לא ברור. פתאום אנחנו מגלים שדון בעצם לא באמת שייך לשדרות מדיסון. שהוא יצור קטן מבית עני ומלוכלך שהתגלגל לפסגה הניו יורקית (ממש כמו פח אשפה בבניין האמפייר סטייט, אגב). האשה שהוא מתעקש להדגיש שלא הייתה אמו, מתה, וזה כנראה דבר טוב. הדוד גם איננו וזה לא מטריד את דון. להפך, נראה שדון להוט להיפטר מכל זכר לחייו הישנים, כולל אחיו שיושב מולו. גם אם התגעגע אליו.



איחוד הוויטמנים. דון/דיק ואדם (צילום מהאתר הרשמי)

בעוד כל הדרמה הזו מתחוללת, במשרדי סטרלינג קופר עדיין עסוקים בסיפור ובסוֹפר. פיט מחליט שגם סיפור שלו חייב להתפרסם. אחרי הכל, אבא שלו, שבז למקצוע שלו, ודאי קרא את הסיפור של קן בעיתון, ואם יקרא סיפור שכתב בנו, אולי ישוב לכבד אותו. חוסר הגבולות של פיט מגיח שוב, כשהוא שולח את טרודי אשתו אל צ'רלי, בן זוגה לשעבר (וגם, אבוי, הראשון שלה - דבר שכבר הכעיס את פיט בעבר) כדי לנסות ולשכנע אותו לפרסם סיפור באחד מהעיתונים שהוא מוציא לאור. אבל צ'רלי מתוודה על אהבתו לטרודי ומבקש ממנה לחזור אליו, ולו רק לרומן מחוץ לנישואין. מה שמפתיע הוא שטרודי לא פוסלת את הרעיון לחלוטין, אלא רק כרגע, כשהיא נשואה טרייה. בסופו של דבר היא מצליחה להשיג לפיט פרסום בעיתון הרבה פחות נחשב ובשכר נמוך משל קן, וכשהוא מתעצבן על כך, היא מסבירה שיכלה להשיג עבורו כל עיתון שיבחר, אם רק רצתה. פיט אמנם מוכר את אשתו כדי להשיג פרסום, אבל גם היא לא תמימה ולא פוסלת על הסף אפשרות של בגידה. זוג משמים. 

למרות שהיא מחכה לדון לא מעט זמן במשרד, מה שמטריד את בטי יותר מכל הוא הפורטרט המשפחתי הכושל. קצת לא מפתיע שהתמונה לא יצאה מושלמת, כשבעלך לא באמת שם אלא עסוק בבעיה משפחתית מסוג אחר לגמרי. כדי להרגיע את עקרת הבית הנסערת, פרנסין אומרת לה "לא היית רוצה להיות בתמונה המשפחתית של הלן בישופ, שבה יש חור גדול". אין ספק שמה שחשוב זה איך הכל נראה, לא מה יש באמת בפנים. 


כשדון ואדם נפגשים במלון ומדברים, דון חוזר להיות דיק וויטמן הקטן והמפוחד. הוא יושב על כסא בזמן שאדם עומד, ותמיד נראה קטן ונמוך ממנו (גם כשהם עומדים). דון טוען שחייו הולכים רק לכיוון אחד – קדימה. כשאדם מסתובב להכין קפה, דון מביט שוב אל התיק ובשלב הזה ברור שדון עומד לשלוף אקדח ולהפטר מהעבר סופית. אבל למרות שבפרק הזה מסתבר שאנחנו לא מכירים את דון בכלל, כנראה שרוצח הוא לא. הוא נותן לאדם 5000 דולר (או 5 grand, או 5G , אם תרצו) ומבקש ממנו לעזוב את העיר ולא לחזור. בבית, כשבטי שואלת אותו אם הם יכולים לקנות בית קיץ משלהם, דון אומר שאין להם הרבה כסף כרגע (היי, הרגע הוצאתי 5000 דולר שלא ידעת על קיומם בכלל, ממקום שהוא ההשראה, כנראה, לחשבון הפרטי).

"יופי, כי אני אוהבת לראות את אבא שלי". אומרת בטי. בניגוד אליך, שנפטרת כרגע מהאח היחיד שהיה לך ושלא ראית במשך שנים. לא פלא שדון לא מצליח להירדם.






עתידות (ספוילרים, בלע"ז):
שזה בעצם, דברים שקרו בפרק ויש להם קשר לעתיד

המשך עונה 1:
אמנם לא היה רצח בפרק הזה, אבל בסופו של דבר הסירוב של דון להכיר באחיו הוא מה שגורם לאדם להתאבד בהמשך העונה.